Opis Projektu

Jesteśmy szczęściarzami, nie projektujemy wnętrz w SIMS – ach. Dostaliśmy do zabawy własną szkołę. Sufity, ściany i pomieszczenia. To nie jest integracja z pędzlem, stemplami czy wałkiem. Wspólna praca łączy bardziej, niż wspólne plotki.

Zabawa z ‘designem’ rozpoczęła się w szkole cztery lata temu, kiedy to pojawiła się zarówno wśród uczniów , jak i nauczycieli potrzeba zmian wyglądu niektórych pomieszczeń szkolnych. Dotychczas jakiekolwiek zmiany polegały na pomalowaniu ścian, najczęściej najtańszą farbą i naprawą psujących się sprzętów. W tym też czasie pojawiła się spora grupa uczniów zainteresowana współczesnym ‘designem’, na który niestety nie ma zbyt wiele miejsca w podstawach programowych zajęć artystycznych. I tak ruszył proces zmieniania przestrzeni szkolnej, który trwa do chwili obecnej i mamy nadzieję , że będzie trwał nadal. Regularnie odbywają się spotkania warsztatowe z grupą zainteresowanych uczniów, które podzielone są na zajęcia teoretyczne podczas których prezentowane są najbardziej ciekawe elementy z szeroko rozumianego pojęcia ‘Design’( historia projektowania przedmiotów użytkowych, poznanie sylwetek najwybitniejszych projektantów i najważniejszych stylów i tendencji w historii wzornictwa, poznanie przykładów dobrze zaprojektowanych przestrzeni publicznych i pomieszczeń użytkowych itp.), jak też praktyczne, mające na celu tworzenie swoich własnych autorskich projektów. Uczestnikom projektu Art+Studio stawia się konkretne zadania : w fazie wstępnej wykonanie projektu i harmonogramu prac, w fazie właściwej wdrożenie projektu w życie. W drugiej fazie uczniowie: montują, malują, przyklejają reperują, szlifują, lakierują, przykręcają…

Obie fazy doprowadzają do powstania produktu końcowego w postaci nowego pomieszczenia szkolnego . W wyniku pracy zespołu Art+Studio w szkole powstały dwa zupełnie nowe pomieszczenia : gabinet projektowy ( Sztuka i Sztuczki ), gabinet świetlicowy połączony z biblioteką szkolną , jak też szatnia szkolna i dwa korytarze dolne. Na uwagę zasługuje fakt, że uczniowie w trakcie prowadzonych zajęć mają możliwość nabywania i pogłębiania swojej wiedzy z zakresu nowych technologii. Poznają nowe programy graficzne, które wykorzystują przy pracy nad swoimi projektami ( Planner 5D), robią niezłe zdjęcia, które potem obrabiają i prezentują na stworzonej stronie internetowej www.designwszkole.pl oraz Instagramie https://www.instagram.com/art_plus_studio, przygotowują logotypy do innych projektów i plakaty reklamujące szkołę. Swoją wiedzę informatyczną wykorzystali również przy opracowaniu banerów zewnętrznych szkoły, plakatów oraz nalepek w formie kart pocztowych na drzwi wszystkich szkolnych gabinetów. Unikatowy jest fakt, iż uczestnik projektu uczeń odpowiedzialny za grafikę i branding projektu, pomimo tego iż jest absolwentem naszej szkoły nadal wspiera projekt.

CELE:

  • analiza pod katem estetycznym przestrzeni miejskiej, otaczającej nas architektury
  • analiza materiałów graficznych
  • przygotowywanie kosztorysów remontu
  • układanie harmonogramu prac
  • poszukiwanie najciekawszych i dostępnych finansowo rozwiązań
  • współpraca z grafikiem, firmami reklamowymi
  • nauka planowania przestrzennego
  • próby wyjścia „poza schematy”
  • nakłanianie do szukania autorskich rozwiĄzań i pomysłów, a nie tylko inspirowanie się materiałem znalezionym w internecie
  • umiejętność przetrząsania strychów, komórek i piwnic w celu poszukiwania skarbów wykorzystywanych do dekoracji wnętrz
  • korzystanie z pomocy rzemieślników np: tapicera, zakładu naprawy rowerów
  • wskazanie, iż na wystrój wnętrz wpływają trendy kulturowe
  • zabawa formą, kształtem, fakturą i kolorem
  • konfrontacja z porażką – To nie ten kolor!
  • zderzenie z rzeczywistością – czyli, dlaczego klej montażowy nie trzyma liter 3 D a silikon łazienkowy tak.
  • przewidzenie zachowań odbiorców – czyli, jak zamocować trampki na suficie, aby nie spadły nikomu na głowę
  • dostarczenie uczniom wzorów nowoczesnej edukacji, dobrego wzornictwa
  • trenowanie wyobraźni
  • poznanie historii projektowania przedmiotów użytkowych
  • poznanie sylwetek najwybitniejszych projektantów i najważniejszych stylów i tendencji w historii wzornictwa
  • poznanie przykładów dobrze zaprojektowanych przestrzeni publicznych i pomieszczeń użytkowych
  • rozwój praktycznych umiejętności oraz poznanie warsztatu pracy projektanta
  • poznanie dziedzictwa kulturowego zawierającego różnorodne formy użytkowe i rozwiązania przestrzeni wspólnej

Zespół

Opieka naukowa i merytoryczna:

  • Anna Rzepa – Gimnazjum nr 1 – Lębork
  • Barbara Cieślak – Gimnazjum nr 1, Szkoła Podstawowa nr 1 – Lębork
  • Anna Zdończyk
  • Izabela Woszczyło
  • Kazimierz Zając
  • Katarzyna Wróblewska – Kurzydło
  • Joanna Nowicka Młyńska
  • Dorota Przychoda – Bonenberg

Członkowie projektu:

  • Mikołaj Galant
  • Judyta Skrzyńska
  • Michał Kropidłowski
  • Nikola Barańska
  • Paulina Pyrcha
  • Marta Zanewycz
  • Klaudia Zajaczkowska
  • Karolina Lewandowska
  • Wiktoria Nowak
  • Jakub Wiśnik
  • Adrian Stawicki – opiekun
  • Jakub Groth
  • Jakub Kolasa
  • Julia Kilanowska
  • Klaudiusz Dargacz
  • Zuzanna Worotyńska
  • Aleksandra Potrykus
  • Jakub Gierszewski
  • Kacper Gańcza
  • Aleksandra Becker
  • Konrad Bogusław
  • Kacper Pędzisz
  • Patryk Wojtas
  • Maksymilian Damaszke

Nagrody

ZŁOTY GRANT SYLWII CZUBKOWSKIEJ

 

 

 

 

 

2 Nagroda

Galeria

Contact

Pracownia innowacji III LO

Operujemy w przestrzeni, w której nowych rozwiązań jeszcze nie ma, a stare są nieaktualne.

idee, zespoły, procesy i rozwiązania.

Contact