25 września 2019 Anna Rzepa

YOUTH FOR THE MOON – MISJA KOSMICZNA W HABITACIE LUNARES

 

 

Edukacyjna misja młodzieżowa 

Youth for the Moon 

11-13 września 2017 

habitat Lunares, lotnisko Piła 

 

Autor i koordynator misji: dr Agata Kołodziejczyk 

Edytor i recenzent: Matt Harasymczuk 

Organizatorzy: Anna Rzepa, Barbara Cieślak 

Opiekunowie: Anna Rzepa, Barbara Cieślak, Natalia Zarańska, Ignacy Rejmak 

Filmowcy: Mediolia 

Partnerzy: 

Space Garden Spółka z o.o. 

Związek Spadochroniarzy Polskich 

Europejska Agencja Kosmiczna 

O misji Youth for the Moon 

  

I EDUKACYJNA MISJA ANALOGOWA DLA MŁODZIEŻY 

Termin – 11- 13.09.2017 /czas trwania jednej misji to 24 godziny/ 

Miejsce : Habitat kosmiczny LUNARES

  1. Cel misji:  

-symulacja  rzeczywistych warunków eksploracji księżyca w całkowicie odizolowanym od reszty świata habitacie. Jedyna komunikacją astronautów z zewnętrznym światem będzie polegała na połączeniu z Centrum Kontroli Misji znajdujacym się w Ośrodku Sportów Spadochronowych w Pile.

– kształcenie umiejętności pracy zespołowej,

– podejmowanie decyzji w sytuacjach awaryjnych,

– posługiwanie się czasem księżycowym,

– komunikacja z wykorzystaniem specyficznego języka operacyjnego pomiędzy astronautami a centrum kontroli misji,

– obsługa komunikacji radiowej,

– wykonywanie pomiarów biomedycznych i tworzenie dokumentacji,

– spacery kosmiczne.

  1. Przygotowanie merytoryczne/dokumentacja 

a) podpisanie dokumantacji upoważniajacej do uczestnictwa w misji przez rodziców

b) zapoznanie się młodzieży z dokumentacją Kontroli Misji

c)zapoznanie się z regulaminem korzystania z Habitatu LUNARES

d) zapoznanie się młodzieży z dokumentacją analogowych astronautów

e) nadanie uprawnień i funkcji członkom misji

  1. Zadania misji:

a) analogowi astronauci:

– biologia: zapoznanie się z hodowlą alg, z uprawą hydroponiczną, z hodowlą karaczanów

– geologia: poznanie minerałów w skałach wulkanicznych, przygotowywanie ziemi do uprawy roślin z regolitu ksieżycowego

– ochrona środowiska: pomiary zużytej wody, produkcja energii elektrycznej z wykorzystaniem roweru spinningowego

– medycyna: badanie i analiza moczu, pomiary ciśnienia krwi, temperatury, pulsu

– monitoring bazy: zbieranie danych środowiskowych z wnętrza habitatu oraz terenu EVA

b) kontrola misji:

– capcom: nauka komunikowania z bazą

– planista: przygotowywanie planu dnia dla każdej z osób

– oficer eksperymentów naukowych: zbieranie i katalogowanie danych

– analiza wyników: prygotowywanie wykresów w programie Excel na podstawie uzyskanych danych

– dyrektor misji

  1. Uczestnicy misji: Gimnazjum nr 1 w Lęborku, III Liceum Ogólnokształcace w Gdyni
Contact

Pracownia innowacji III LO

Operujemy w przestrzeni, w której nowych rozwiązań jeszcze nie ma, a stare są nieaktualne.

idee, zespoły, procesy i rozwiązania.

Contact