Gdyńska edukacja przechodzi rewolucję – coraz częściej w roli ekspertów występują uczniowie. Tak jest z projektem „Dzisiaj, Jutro, Pojutrze”, w ramach którego młodzież przekazuje dorosłym wiedzę na temat możliwości sztucznej inteligencji. Dziś zespół z gdyńskiej “Trójki” zorganizował szkolenie dla władz miasta.
– To innowacyjny, bardzo ciekawy i inspirujący projekt. Jesteśmy dumni, że jego twórcami są właśnie gdyńscy uczniowie – mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia. – Rzeczywistość, w której my dorośli, uczymy się od przedstawicieli młodszego pokolenia, to przyszłość edukacji, takiej jaką chcemy wdrażać w naszym mieście. W roli ekspertów mogą występować ci, którzy tymi ekspertami się stają, niezależnie od wieku. Coraz częściej w gdyńskich szkołach zapraszamy uczniów do nauczycielskich biurek.
Projekt gdyńskiej „Trójki”, przygotował zespół w składzie: Hanna Kuźmiłowicz, Małgorzata Rutkowska, Zuzanna Jończyk, Zuzanna Rudziks. Ich opiekunem jest Anna Rzepa. Uczniowie stworzyli serię interaktywnych wykładów o sztucznej inteligencji (AI) dla sektora edukacji. Ważną częścią projektu jest Kodeks Etyki Uczniowskiej, który powstał w III Liceum pod kierunkiem Anny Czernihowskiej-Tymoszyk, a nad którym pracowali uczniowie w składzie: Jan Adach, Anna Bernat, Lena Maria Czerwińska, Aniela Dlouchy, Nikodem Geraszek, Julia Hintz, Olga Kowalczyk, Maja Kozłowska, Magdalena Kraszewska, Anna Michalak, Marianna Skowronek.
Zainteresowanie projektem jest ogromne: uczennice, poza dyrektorami szkół i nauczycielami, szkolą samorządowców. Młodzi specjaliści: Anna Bernat, Lena Maria Czerwińska, Aniela Dlouchy, Nikodem Geraszek, Julia Hintz, Olga Kowalczyk, Maja Kozłowska, Marta Majewska, Anna Michalak, Marianna Skowronek napisali także raport, który jest podsumowaniem prezentacji i study guidem, dzięki czemu odbiorcy po zakończeniu spotkania, otrzymają skondensowaną wiedzę, notatki oraz przewodnik, jak korzystać z modeli sztucznej inteligencji dostępnych w Internecie.
źródło: